Lier Golf
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

3 posters

Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Tore Tor Mai 07, 2009 10:53 am

Har observert at det har blitt plassert ut markeringer på jordet mellom låven og veien - og samt bort mot enden av driving rangen.
Har SMG noen planer om å lage flere hull ?

Er det noen som vet noe mer ?

Har nettopp fått beskjed av Claus at markeringene er merket med tall - så det virker absolutt ut som at det blir flere hull på Ulven.
Dette blir bra !!!!
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty NYe hull og klipping er utført men driving range er radert bort?

Poste  Hans Martin Fre Mai 22, 2009 10:40 pm

Var innom i ettermiddag på ulven, etter at jeg hadde observert at det var klipt der ved forbikjørung tidligere idag. Det er endringer der helt klart. Ballautomatog baller er fjernet!?, standplass for utslag for driving range er jevnet bort og store deler av området rundt er beplantet med gress. Vanskelig å se om det planlegges noen ny driving range der. Gresset rundt greenene var ikke særlig pent klipt, hakkete og skjevt. Ser ut som noen har hatt det veldig travelt. Ingen info å spore om hvas om skjer.Vet ikke om det skal  jubles eller gremmes for endrinegene.... Noen flere som observert dette og kjenner til noen mere konkrete planer? Ser ut som planene er å etabelere en pitch og chip bane med lav vanskelighetsgrad.  (ingen bunkere å se iallefall. Vel følger spent med. 

Hans Martin

Antall Innlegg : 6
Age : 62
Bosted : Tranby
Registration date : 23.04.2009

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Re: Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Hans Henrik Tir Mai 26, 2009 12:42 am

Ryktene skal ha det til at det blir en "putballbane" på Ulven. Se http://www.putball.no/ for info om sporten.

Har ikke hørt noe offisielt, men det kunne jo vært fint om noen ringte Lars Hjort og spør hva i all verden som skjer. Han svarer ikke på mails jeg sender ...

Personlig registrerer jeg bare at dette går akkurat slik jeg fryktet. Vårt tidligere Ulvengolf-styre ga bort et godt treningsanlegg til folk som har helt andre ambisjoner enn å ha et godt golfanlegg på Ulven. Mad Det ettermælet må de leve med ....
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Ulven golf fremtid

Poste  Hans Martin Tir Mai 26, 2009 11:49 am

Sendt mail igår tidlig  hvor jeg etterspurte mer info om hva som skjer. Har heller ikke mottatt svar, men jeg vil informere hvis jeg får svar på mail eller telefonkontakt. Har en følese at du kan ha rett. Så igår at det er beplantet over hele drivingrange utslaget og at det ikke er antydning til at det blir en noen ny driving range område. Og golfbane uten drivingrange er jo ikke vanlig....

Hans Martin

Antall Innlegg : 6
Age : 62
Bosted : Tranby
Registration date : 23.04.2009

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Re: Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Hans Henrik Tir Mai 26, 2009 11:53 am

Får håpe du får et svar, men jeg tviler litt, må jeg innrømme.

Det beste jeg tør å håpe på nå, er at de bevarer de gamle hullene til nærspilltrening og at det faktum at det ser ut til å bli en form for aktivitet der oppe, gjør at man også vil klippe og vedlikeholde denne delen av anlegget. Så får man ta drivingrange i bruk andre steder, men kun trene innspill på Ulven. Det er jo bedre enn ingenting, men irriterende at det går den veien naturligvis.
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Re: Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Hans Martin Tir Mai 26, 2009 12:02 pm

Det håper vi virkelig håpe for det er som sagt  bedre enn ingenting. Revurdere medlemskapet mitt i Holtsmark blir iallefall en ettervirkning av dette. Men får snakke med Lars først...

Hans Martin

Antall Innlegg : 6
Age : 62
Bosted : Tranby
Registration date : 23.04.2009

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Re: Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Tore Tir Mai 26, 2009 1:27 pm

Svar ifra Lars Hjort:

Hei


Etter lengre vurdering har vi bestemt at det ikke er regningsvarlig med driving range på ulven i den formen den har i dag. ca. 50% av ballene blir borte i løpet av en sesong. I tillegg er det alt for lav aktivitet for å kunne forsvare vidre drift av denne med klipping bemanning etc.

Vi ønsker imidlertid å sette i stand chip / put banen slik den en gang var. Denne har vi nå resådd, dresset og gjødslet. I tillegg vil vi prøve oss med et nytt konsept på de resterende arealer som heter Fotball Golf som er en fin og morsom aktivitet for alle aldre og nivåer, det er nok disse arbeidene du har hørt om.

Som dere ser så blir det både golfballer og fotballer å finne på Ulven i tiden fremover.
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Chip og putball på Ulven

Poste  Hans Martin Ons Mai 27, 2009 9:47 am

Bra med en endelig avklaring, og har  en viss forståelse for argumentene til Lars. Trist at det ikke er liv laga for drivingrange. Synd at økonomien som styrer besluttningene. Men det er bra og gledelig at det taes vare på Chip banen, verdifull og god treningsbane for nærspillet. Det er en  god beslutning.Og jeg kommer til å bruke den regelmessig. Kan tenkes at en vil prøve putballen med stunder også. 

Hans Martin

Antall Innlegg : 6
Age : 62
Bosted : Tranby
Registration date : 23.04.2009

Til Toppen Go down

Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ? Empty Re: Hva skjer på Ulven - blir det flere hull ?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet