Lier Golf
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ulven Golf Clubs fremtid

+2
Hans Henrik
Tore
6 posters

Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Tore Fre Jun 20, 2008 2:54 pm

Som medlem i Ulven Golf club fikk vi nettopp videre sent et brev ifra Lars Hjort til Ulven Golf Clubs styre.

Det som fremgår av dette brevet er i korte trekk som følger:

  • Anlegget vi være åpent til 1. sept
  • Alle medlemer i Ulven vil få fulle medlemsrettigheter ifra 1. juli d.å. - uten ekstra kostnad.
  • Alle medlemer i Ulven vil automatisk bli medlemmer i Holtsmark pr 01.01.09 - med samme vilkår som de andre medlemmene.
  • De som ikke ønsker å bli medlem i Holtsmark - må gi beskjed om dette før 31.12.08 til Holtsmark.
  • Styret i Ulven Golf Club må sørge for å oppløse og legge ned klubben pr 31.12.08
  • SMG vil vurdere hvordan Ulven kan oppgraders og gjøres om til en ren Pay&Play bane
  • Holtsmark sine medlemmer vil få fordelaktige priser ved bruk av anlegget på Ulven.

Noen som har noen kommentarer til dette brevet og golfklubbens fremtid?

Kjør debatt !
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Hans Henrik Fre Jun 20, 2008 11:50 pm

Har send en e-post med mitt syn på dette til styret og Lars Hjort i SMG. Jeg likte ikke dette forslaget, spesielt fordi det eneste det helt konkret sier, er at anlegget skal stenges den 1. september, men det står ikke noe som helst konkret om hva man kan forvente videre. Ingenting om hva man skal bygge opp og ikke en eneste dato å forholde seg til. Det misliker jeg sterkt.

Ulven golfklubb vil dø på denne måten og det kan være greit nok rent klubbmessig kanskje. Det som ikke er greit, er om all junor- og begynnergolf dør på Lierskogen. Det frykter jeg kan bli resultatet av dette forslaget slik det står nå.

Håper jeg tar feil og at noen kan gi meg noe konkret å tro på ...
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  scsolber Lør Jun 21, 2008 12:44 am

Hei

Jeg må jo svare dere. Selv om det ikke gis konkrete datoer og konkrete planer for Ulven, og det har noe med at alle lovnader som koster kroner og øre vil man ikke forplikte seg til offisielt, så vet jeg at det er et sterkt ønske om å bygge opp treningsanlegget på Ulven. Dette også fordi det mangler en ren pay og play anlegg i nærmiljøet. Det er tross alt her nede hovedtyngden av folk bor og ikke nær Holtsmark. Strategisk så vil det lønne seg for Holtsmark og drifte en bane her og evt overføre folk og penger til hovedanlegget som ligger litt lenger oppe i dalen.
Det er ikke bare juniorer og nybegynnere som er en interessant målgruppe, men også alle pensjionister som ikke lenger orker å gå en 18 hulls bane. Og for ikke å snakke om alle de som ikke har tid til bruk av 18 hull. Dette begynner å bli en stor gruppe som har mulighet til å legge en del kroner i kassa ifbm greenfee etc.
Og for oss som Ulvenmedlemmer så burde det ikke spille noen rolle, vi få vår bane med utvidete rettigheter, vi kan fortsatt hete Ulven Golfclub og være en aktiv klubb i klubben selv om vi ikke er regisrert i Brønnøysundregisteret eller i NGF. Dere må huske på at Ulven er registrert sterkt i folks bevisshet. Og Ulven vil alltid forbli evt treningsanlegget til Holtsmark. Så identiteten blir ikke borte. Og det står uansett navn opp til oss og skape miljøet.

Jeg tror sterkt på at vi vil få noen positive overraskelser når det gjelder baneanlegget, selv om alt ikke blir skrevet og konkretisert pr. idag. Og det har kort og godt med at alt som koster i kroner og øre ønsker man ikke å konkretisere i form av lovnader. Man ønsker ikke "å bli tatt med buksene nede" på slike ting. Derfor kan jeg ikke annet si at jeg synes vi skal gå for forslaget, avvente situasjonen. Alternativet må evt bli og drifte banen selv og den type dugnad vil ikke jeg være med på. Det fikk vi erfaring med fra fjoråret.

Konsekvensene av og ikke godta forslaget er langt større slik jeg ser det enn om vi godtar det betingelsesløst.

Berit

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  scsolber Lør Jun 21, 2008 12:52 am

Beklager alle mine skrivefeil i foregående innlegg, men jeg ble litt for engasjert og det gikk litt fort "svingene".

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Hans Henrik Lør Jun 21, 2008 10:50 am

Ditt engasjement skal du ha ros for, Berit! Det er nettopp engasjement og konkret handling som trengs. Det første har Ulven hatt en god posjon av helt siden vi overtok anlegget, mens det siste er det jeg savner fra SMG. Det ble muntlig informert fra Lars Hjort helt fra starten av om hva man skulle gjøre med anlegget og det var ikke småtteri. Da ble samtidig også alle forventninger til 18-hulls bane på Ulven tydelig dempet, men at det skulle bygges et topp treningsanlegg med 6-9 gode hull var det ingen tvil om og arbeidet startet med sprøyting der hull skulle bygges allerede kort tid etter. Det at man så i ettertid har oppdaget ulike forhold som jeg forstår har bremset dette arbeidet har jeg lite forståelse for. At antall medlemmer er lavt i Ulven synes jeg også helt naturlig. Jeg forstår godt at folk ikke melder seg inn når de tilfeldig er oppom anlegget og ser hvor lite som er gjort der. At greenene i hele sesongen har vært håpløse og klippingen lenge har vært dårlig, frister ikke folk til å komme igjen. Det er selvfølgelig en uting at folk ikke betaler avgiften om de faktisk er medlemmer, men usikkerhet og mangelfull kommunikasjon omkring utviklingen har nok vært underliggende årsak for enkelte av disse også er jeg redd. Uten at jeg derfor unnskylder dem vel og merke.

Alt du skriver om de gode mulighetene og forutsetningene for å drive et anlegg på Ulven er jeg helt enig i. Det finnes antakelig ikke noe anlegg i hele landet som har like god beliggenhet og potensiale til å trekke golfere av alle typer til seg. Nettopp derfor bør dagens økonomi i anlegget ikke være målestokken, men snarere potensialet i et godt anlegg som blir markedsført skikkelig. Et slags innendørsanlegg av begrenset størrelse på Ulven kunne også gått fint, er jeg sikker på. Slikt ville også etablere tilhørighet for medlemmer og gjester.

Om man har virkelig gode intensjoner her, ser jeg ikke hvorfor man ikke kan være noe mer konkret. Man behøver ikke love gull og grønne skoger, men man bør være istand til å si noe helt konkret om hva man som medlemmer kan forvente seg for 2009-sesongen på Ulven. Blir rangen brukbar, vil noen hull kunne holdes noenlunde i stand slik at et nærspillområde kan brukes osv osv. Jeg var oppe på Ulven i går og kan jo bare konstatere at fairwayene er ok nå, men greenene like dårlige som før. Kunne man ikke bare skjære vekk og erstatte disse i noe omfang? Det er såpass kort frem i tid at om man ikke kan love noe skriftlig for denne sesongen, så har man etter mitt syn ikke tenkt å gjøre noe heller.

Jeg etterlyser derfor et møte med SMG med en konkret handlingsplan.
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Hans Henrik Lør Jun 21, 2008 4:11 pm

Og for å legge til dagens ferskeste frustrasjon - flott golfvær med sol på en strålende lørdag. Flere folk på Ulven, men ingen i sjappa!!! Ikke mulig å kjøpe range-kort eller få vekslet (Statoil hadde heller ikke 20-mynter). Er det rart folk ikke melder seg inn og er det rart enkelte ikke betaler? Rolling Eyes
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Tore Lør Jun 21, 2008 5:18 pm

Dagens frustrasjon - Del II.

Flott golfvær på Ulven og jeg må sitte inne på Veritas å jobbe Crying or Very sad
Skulle gjerne vært på Ulven idag - har golfkort Smile
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  scsolber Lør Jun 21, 2008 10:49 pm

Hans Henrik skrev:Og for å legge til dagens ferskeste frustrasjon - flott golfvær med sol på en strålende lørdag. Flere folk på Ulven, men ingen i sjappa!!! Ikke mulig å kjøpe range-kort eller få vekslet (Statoil hadde heller ikke 20-mynter). Er det rart folk ikke melder seg inn og er det rart enkelte ikke betaler? Rolling Eyes

Her er jeg helt enig med deg. Akkurat når det gjelder sjappa så gjør det ikke noe om du sender en mail til lind@customgolf.no. Styret har gitt beskjed til SMG at vi forutsetter reåpning av banen senest våren 2010. Jeg vet Custom Golf skal ha møte med SMG til uken og slik jeg har forstått det så er Custom Golf ansvarlig for sjappa.

Årsaken til at det ikke blir gitt noen konkrete skriftlige fremdriftsplaner er nok at det jobbes med flere alternative løsninger for utformingen av anlegget. I og med at det ikke er helt klart så vil jeg tro at de ikke ønsker å gå ut offisielt med noe ennå. Men at det kommer det er jeg helt sikker på.
Det viktigste i denne sammenhengen er at vi som Ulvenmedlemmer (om vi er vår egen lille klubb i klubben eller en del av Holtsmark spiller liten rolle) fortsatt jobber hardt for å opprettholde det gode miljøet vårt.
VI FÅR IKKE GI OPP ENNÅ.
Smile

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Stein Ove Søn Jun 22, 2008 10:44 pm

Uten tvil at vi vil savne anlegget på Ulven om det blir borte (noe jeg selvsagt ikke håper det blir) Holtsmark er ikke klubben jeg vil bli medlem i neste år Evil or Very Mad

Stein Ove

Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Espen Man Jun 23, 2008 11:51 am

Fint med en debatt her på forumet, men bare så synd at de som har mulighet til å påvirke ikke ikke deltar på forumet. Som andre har skrevet tidliger så ble det sagt at anlegget skulle rustes opp, nye puttinggreen, junior-trening, muligheter for ny range og en forbedring av eksisterende hull og klubbhus. Status: Dårligere greener, dårligere range, dårligere klipping, dårligere miljø, færre medlemmer, osv. Ingen ting som tyder på satsing på nærmiljøanlegg - i såfall er dette kommunisert og visualisert på en merkelig måte.

I min verden ville et anlegg som kunne tilby gode treningsfasiliteter føre til økt rekruttering til sporten og i neste omgang økte gree-fee inntekter til Holtsmark, gitt at linken mellom Ulven og Holtsmark ble oppfattet av medlemmene som positivt. Alt lå til rette ved sesongstart får å få til en knallsesong på Ulven (og Holtsmark). Over 20 barn deltok på juniortreningen og over 20 deltok på tirsdagsturneringen. Hva er status pt: snart ingen på trening eller turnering. Hvorfor:

Lar hvorfor være et tema for videre diskusjon:

PS! Juniorleieren starter idag. Låste dører både til shop og toalett - HERLIG!!

Espen

Espen

Antall Innlegg : 3
Registration date : 18.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Hans Henrik Tir Jun 24, 2008 11:14 am

Jeg tror også miljøet og Ulven som klubb vil forsvinne helt om dette blir utfallet. Det er ikke noe som vil holde en slik gjeng sammen i så lang tid uten noen som helst form for naturlig tilhøringhet som vi har hatt på Ulvenanlegget. Tror nok derfor utvilsomt at klubben dør med avregistreringen i Brønnøysund. Slik er det bare. Tror også det er flere enn Stein Ove her som vil melde overgang til andre klubber enn Holtsmark, både fordi mange er frustrerte på SMG og fordi det finnes gode alternativer som ligger betydlig nærmere (Asker).

Ang junorcampen og låste dører - Det er helt utrolig at det går an! Kjedelig både for Bjørnar og for de håpefulle som haddde møtt opp. Se på Asker da ! 60 barn påmeldt juniorcampen der! Disse kunne Ulven lett hatt mange av om man hadde jobbet litt for å få til noe ...
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Stein Ove Tir Jun 24, 2008 12:33 pm

Må si noe om juniortrening. All ros til Bjørnar -fantastisk. Laughing
Men resten er under en hver kritikk.! Det endte jo med at Bjørnar måtte kjøpe kort til ball-maskinen på driving-rangen og dele ut kort tilsvarende summen vi hadde betalt i treningsgebyret. Slik jeg forsto det hele, fikk ikke engang han rabatt på kjøp av kort! Utrolig.

Barna som deltar på Allidretten på Lier IL (Heia2000) fikk også komme en tirsdag ettermiddag for å prøve seg på golfens gleder. Vi som var vitne til det hele vet jo at det ble kaos og jeg tar vel ikke helt feil om det ikke resulterte i nye medlemmer. All ros til trenere og engasjerete foreldre fra allidretten, men opplegget vi ble lovet manglet jo. Det bor mange barn på Lierskogen som klubben burde invitere til å komme å spille på annlegget, for å sikre rekrutering. Ved å stenge annlegget øker nok ikke rekruteringen blandt barn som har foreldre med liten kjennskap til golf. Og det er etter min mening synd, og jeg tror at ved å stenge annlegget helt, vil man miste mange rekrutter til annlegget.

Stein Ove

Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Slutt for Ulven.....?

Poste  Parnevik Tir Jun 24, 2008 2:49 pm

Nå er jeg redd for å banne i kjerka, men jeg tror tiden for Ulven Golfklubb dessverre er ute.

Et hyggelig fellesskap skal ikke undervurderes, men jeg ser ikke helt hva annet klubben kan bidra med i konkurranse med medlemskap i andre klubber. Jeg er nå mer opptatt av hvordan vi best kan påvirke at det i fremtiden blir et golftilbud i nærmiljøet på Lierskogen, og ser ikke at Ulven Golfklubb lenger har en hensiktsmessig rolle eller lenger har virkemidler å benytte i dette spillet. Jeg har faktisk forståelse for at SMG har økonomisk lønnsomhet som hoveddrivkraft for sin virksomhet, men det blir sjelden gode forhold i krysningen mellom det kommersielle og det frivillige. Når Ulven GK ikke sitter med noen kort igjen på hånden, så foreslår jeg at det kommersielle få fritt spillerom, mens medlemstilhørighet for 2008 overføres til Holtsmark- så får det bli opp til den enkelte å gjøre sine klubbvalg for neste sesong.

Håper også at alle vil være tydelige overfor SMG på at vi fortsatt ønsker oss ønsker oss et best mulig anlegg i nærmiljøet på Ulven og at vi i fremtiden utvilsomt vil benytte et slikt anlegg pga dets sentrale beliggenhet, og at vi fortsatt er mange som kan tenke oss å møtes der en fast ukedag til fellesrunder osv., men at vi da forventer å finne et anlegg som er attraktivt og skikkelig driftet.

Jeg ble introdusert for golfsporten og medlemskap i Ulven via GK-kurs sent høsten 2007. Således tok jeg ikke del i den eventuelle debatt som har pågått vedrørende opphør av egen klubbdrift på Ulven, men jeg har spurt meg selv og andre om hvordan styret kunne ta store og grunnleggende avgjørelser som å avslutte driftsavtalen for anlegget på Ulven, uten medlemmenes samtykke i form av et generalforsamlingsvedtak. Skyldes dette manglende vedtekter og retningslinjer for klubben, styret og driften?

Jeg spurte under årets generalforsamling om hva som er, og skal være rollen til Ulven Golfklubb? Jeg venter fortsatt på svaret, og klubbens rolle er fortsatt veldig utydelig for meg. Ettersom ukene går blir det tydeligere for meg at en klubb uten egen bane, uten eget sekretariat, med begrenset status hos golfforbundet, en klubb uten tilgjengelige vedtekter og en klubb uten tydelig og synlig formål – etter min mening ikke har livets rett.

[size=14Når jeg leser gjennom ovenstående linjer ser jeg at innlegget fort kan oppfattes som et eneste negativ, surmulende og grinete gulp. Det er ikke meningen. Det er hyggelig på Ulven og hyggelige mennesker i styret i Ulven GK, men jeg ønsker å gi en ønsket tilbakemelding i forbindelse med tilbudet fra Holtsmark, og en subjektiv redegjørelse for hvordan et nytt medlem opplever medlemskapet i Ulven GK. Jeg vil benytte anledningen til å understreke at jeg er imponert over den enorme innsats enkelte tidligere har lagt ned i å drifte anlegget og å skape et miljø på Ulven. Når vi ser hvor vanskelig det er å drifte for profesjonelle aktører i år, så er det bare en bekreftelse på den jobb ildsjeler gjorde i fjor høst. Imidlertid mener jeg at istedenfor at slik frivillig innsats i fremtiden blir et verveverktøy for Holtsmark GK, unner jeg heller disse Ulvenildsjeler å omsette overskuddsenergi i runder på golfbanen. Selv uten Ulven GK kan vi ha et hyggelig uformelt fellesskap og nettverk, både på og utenfor banen, enten vi er på Asker, Skoger, Holtsmark - eller terassen, rangen og den nye utvidede banen på Ulven. [/size]
Parnevik
Parnevik

Antall Innlegg : 14
Age : 62
Bosted : Møllhausen - Lierskogen
Registration date : 12.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  scsolber Tir Jun 24, 2008 11:50 pm

Uff det er så trist at det er så mye pessimisme Kan vi ikke de positive tingene Vi får et anlegg på Lierskogen hvor vi kan møtes, spille og ha turneringer og fortsatt mye gøy Når vi ikke har ansvaret for økonomiske forpliktelser for å ivareta og drifte anlegget så kan vi da danne vår egen klubb med alt det sosiale som tilhører Den kan til og med være gratis å være med i. Det som bør være det primære er at det blir et anlegg på Lierskogen og styret har fortsatt satt at vi forventer at banen reåpnes senest våren 2010.. Ta feks Imjelt - er ikke tilknyttet hverken klubb eller forbundet Hvorfor kan ikke Ulven ha samme status??

Smile
Parnevik skrev:Nå er jeg redd for å banne i kjerka, men jeg tror tiden for Ulven Golfklubb dessverre er ute.

Et hyggelig fellesskap skal ikke undervurderes, men jeg ser ikke helt hva annet klubben kan bidra med i konkurranse med medlemskap i andre klubber. Jeg er nå mer opptatt av hvordan vi best kan påvirke at det i fremtiden blir et golftilbud i nærmiljøet på Lierskogen, og ser ikke at Ulven Golfklubb lenger har en hensiktsmessig rolle eller lenger har virkemidler å benytte i dette spillet. Jeg har faktisk forståelse for at SMG har økonomisk lønnsomhet som hoveddrivkraft for sin virksomhet, men det blir sjelden gode forhold i krysningen mellom det kommersielle og det frivillige. Når Ulven GK ikke sitter med noen kort igjen på hånden, så foreslår jeg at det kommersielle få fritt spillerom, mens medlemstilhørighet for 2008 overføres til Holtsmark- så får det bli opp til den enkelte å gjøre sine klubbvalg for neste sesong.

Håper også at alle vil være tydelige overfor SMG på at vi fortsatt ønsker oss ønsker oss et best mulig anlegg i nærmiljøet på Ulven og at vi i fremtiden utvilsomt vil benytte et slikt anlegg pga dets sentrale beliggenhet, og at vi fortsatt er mange som kan tenke oss å møtes der en fast ukedag til fellesrunder osv., men at vi da forventer å finne et anlegg som er attraktivt og skikkelig driftet.

Jeg ble introdusert for golfsporten og medlemskap i Ulven via GK-kurs sent høsten 2007. Således tok jeg ikke del i den eventuelle debatt som har pågått vedrørende opphør av egen klubbdrift på Ulven, men jeg har spurt meg selv og andre om hvordan styret kunne ta store og grunnleggende avgjørelser som å avslutte driftsavtalen for anlegget på Ulven, uten medlemmenes samtykke i form av et generalforsamlingsvedtak. Skyldes dette manglende vedtekter og retningslinjer for klubben, styret og driften?

Jeg spurte under årets generalforsamling om hva som er, og skal være rollen til Ulven Golfklubb? Jeg venter fortsatt på svaret, og klubbens rolle er fortsatt veldig utydelig for meg. Ettersom ukene går blir det tydeligere for meg at en klubb uten egen bane, uten eget sekretariat, med begrenset status hos golfforbundet, en klubb uten tilgjengelige vedtekter og en klubb uten tydelig og synlig formål – etter min mening ikke har livets rett.

[size=14Når jeg leser gjennom ovenstående linjer ser jeg at innlegget fort kan oppfattes som et eneste negativ, surmulende og grinete gulp. Det er ikke meningen. Det er hyggelig på Ulven og hyggelige mennesker i styret i Ulven GK, men jeg ønsker å gi en ønsket tilbakemelding i forbindelse med tilbudet fra Holtsmark, og en subjektiv redegjørelse for hvordan et nytt medlem opplever medlemskapet i Ulven GK. Jeg vil benytte anledningen til å understreke at jeg er imponert over den enorme innsats enkelte tidligere har lagt ned i å drifte anlegget og å skape et miljø på Ulven. Når vi ser hvor vanskelig det er å drifte for profesjonelle aktører i år, så er det bare en bekreftelse på den jobb ildsjeler gjorde i fjor høst. Imidlertid mener jeg at istedenfor at slik frivillig innsats i fremtiden blir et verveverktøy for Holtsmark GK, unner jeg heller disse Ulvenildsjeler å omsette overskuddsenergi i runder på golfbanen. Selv uten Ulven GK kan vi ha et hyggelig uformelt fellesskap og nettverk, både på og utenfor banen, enten vi er på Asker, Skoger, Holtsmark - eller terassen, rangen og den nye utvidede banen på Ulven. [/size]

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Stein Ove Tor Jun 26, 2008 12:01 am

Det er jo ikke det at vi kun er pessimister her inne på denne siden - vi ønsker jo å bevare anlegget på Lierskogen og dermed flere muligheter for golf i Lier, og det er etter min mening en svært postiv ting. Very Happy
Men, jeg forstår ikke helt alt her, og kanskje noe av min frustrasjon bunner nettopp mangel på forståelse.
Her blir ikke gitt garantier for hverken det ene eller andre, styret forutsetter gjennåpning av annlegget i 2010, et annlegg de (styret) bare har besluttet å gi vekk! Hvordan kan man forutsette gjennåpning i 2010 når man ikke får garantier, og allerede har gitt vekk annlegget? Kan noen forklare meg det? Er det slik å forstå at styret nå garanteret et gjennåpnet annlegg på Lierskogen til sesongen 2010?

Stein Ove

Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Tore Tor Jun 26, 2008 8:52 am

Helt riktig - det er akkurat slik jeg forstå frustrasjonen her inne.
Hva skjer i fremtiden med det anlegget som vi har på Ulven idag ?
Selvfølgelig håper vi alle at det skal komme et nytt og finere anlegg enn det som er der idag, men vi har enda tilgode å høre ifra SMG eller styret om noen slikt er i planene.

Venter spent på tilbakemelding ifra SMG
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  scsolber Tor Jun 26, 2008 7:58 pm

Fra styrets side har vi forsøkt hele tiden forsøkt å formidle at det er planer om et oppgradert anlegg med forventet reåpning senest våren 2010. Det ble diskutert i møte med SMG. SMG hadde ikke leid arealet av Nils Heien for 40 år hvis de ikke hadde planer om å utvide det. Men igjen så ser jeg problemstillingen at man ikke ønsker å gå ut konkret lovnader så lenge man må ut å hente investorer. Men mulighetene for investorer er langt større nå når Holtsmark er inne i bilde enn om Ulven medlemmer skulle tutle med dette alene. Da hadde vi ikke hatt en sjanse. Og det primære må igjen være at vi får en bane.
Det at ting tar litt lengre tid enn forventet er jo nettop bl.a. at man får beskjed om søknader i forbindelse med reguleringsplaner etc. Det er ikke bare å sette skuffe i jorda og bygge bane.
Jeg skjønner frustrasjonen - men det viktigste nå er at vi holder sammen som klubb og fortsetter å skape det felles samholdet som vi nå hadde. Nå har vi tid til å dyrke dette samholdet og ikke gå inn i bekymringer rundt drift slik vi slet i hele fjor.
Alternativet til den utviklingen som har skjedd hadde vært å legge ned hele banen og erklært klubben død allerede i begynnelsen av august ifjor. Og det er ikke bare noe vi sier - vi var svært nære på en dundrende konkurs. Det har vi også hele tiden forsøkt å formidle uten at folk egentlig har forstått alvoret i den situasjonen som utspant seg ifjor.
Når vi nå har kommet et skritt videre så må vi i hverfall ikke gi opp vi som bruker anlegget. Det kan også hende at anlegget er oppe og går lenge før 2010 - men garantier det får vi nok ikke.

Men slik situasjonen er i år så er anlegget i elendig forfatning. Det burde allereede vært stengt etter styrets mening, men jeg antar at SMG har sine grunner for å la det subbe og gå ut sesongen.


Tore skrev:Helt riktig - det er akkurat slik jeg forstå frustrasjonen her inne.
Hva skjer i fremtiden med det anlegget som vi har på Ulven idag ?
Selvfølgelig håper vi alle at det skal komme et nytt og finere anlegg enn det som er der idag, men vi har enda tilgode å høre ifra SMG eller styret om noen slikt er i planene.

Venter spent på tilbakemelding ifra SMG

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Hans Henrik Lør Jun 28, 2008 12:23 am

Det er jo hele historien fra generalforsamlingen hvor det ble vedtatt at vi skulle danne en klubb og hvor et budsjett ble vedtatt og frem til det plutselig ser så håpløst ut, flere av oss reagerer på. Hvordan kunne det gå slik? Det er nok mange forklaringer, men jeg vil uansett hevde at det ble handlet utover de rammer styret burde ha beveget seg den gangen. Da hadde man unngått mye av det vi har havnet oppi. Vi ser jo mange fine små golfklubber med små og store anlegg som har klart seg med dugnadsånd og god klubbfølelse. Med det nedslagsfeltet vi har på Lierskogen, tror jeg også vi kunne fått til noe tilsvarende.

Når vi nå har kommet så galt ut og klubben er overlatt til andre, er vel det eneste vi kan håpe på at man faktisk i det hele tatt får et anlegg på Ulven - uansett hvordan det blir. Alternativet er jo klart dårligst - nemlig at det ikke blir noe. Det måtte evt bli at SMG gir opp og at vi kan ta samling i bunn og starte klubben på nytt med dugnadsånd og strammere styring. Vi får vel bare se hva som skjer.

Hva gjelder nedleggelsen og gjenoppbyggingen, reagerer jeg bare med frustrasjon over at det nå skal være nødvendig å gå så drastisk til verks. Jeg mener det er ødeleggende å stoppe helt opp og skulle gjerne sett at man fant en noe mindre drastisk løsning slik at en viss aktivitet kunne vært opprettholdt. Lars Hjort skrev jo en e-post til alle medlemmer så sent som i januar i år hvor jeg siterer "Vi ønsker i første omgang at Ulven skal utvikle seg til å bli et kjempefint treningssenter for alle kategorier golfere og hvor man spesielt skal legge forholdene til rette for nybegynnere og barn som ønsker å spille golf. Gjennom ulike aktiviteter vil det også bli lagt vekt på å utvikle det gode klubbmiljø som allerede eksisterer i Ulven Golfklubb." Allerede nå - kun noen måneder etter, kan jeg ihvertfall enkelt konstatere at de handler helt motsatt av hva denne uttalelsen skulle tilsi. Barn var det veldig mange av i starten på første juniortrening. Disse har blitt færre og færre - antakelig pga dårlige forhold og skranglende miljø. Nybegynnere har det vært noen av (jeg har faktisk selv rekruttert enkelte), men når de nå endelig har funnet et sted å trene, samt fått et forhold til pro, så legges dette brakk. Det gode klubbmiljøet i Ulven har allerede begynt å slå sprekker, da øvelser som tirsdagsturneringen får langt mindre besøk enn den burde pga dårlige forhold.

Som sagt, hjelper antakelig denne "motstanden" og protestene lite. SMG gjør som de vil og svarer tilsynelatende heller helst ikke på spørsmål som stilles. Personlig synes jeg det er trist, en tror bare det er å akseptere nederlaget og avvente situasjonen. Spørsmålet er jo så hva man skal gjøre neste år ...
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Ulven Golf Clubs fremtid Empty Re: Ulven Golf Clubs fremtid

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet