Lier Golf
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer

4 posters

Go down

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Empty Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer

Poste  Tore Tir Nov 03, 2009 11:30 pm

Det kom noen forslag til forbedringer iløpet av LM 2009 som vi kan ta opp til diskusjon.
Ser gjerne at dere legger inn forslagene her - så tar vi et møte om dette på ny året og planlegger LM 2010.

Sist endret av Tore den Ons Apr 06, 2011 3:09 pm, endret 1 gang
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Empty Forslag ifra mailen min

Poste  Tore Man Jan 11, 2010 12:00 pm

- Finalen, Norge eller utlandet. Bør bestemmes tidlig slik at vi får bestilt og får det satt av i kalenderen i god tid.

- Baner – er de vi har OK – eller bør vi ta med flere?

- Antall spiller – få med flere !!

- Turneringsrunder, skal det være mulig å registrere disse i LM, evt må det være med andre LM deltagere i fligheten?

- Poeng likhet i runder – hvordan rangerer vi disse ? Laveste spillehcp ved likt poeng?

- Like mange plasseringspoeng før finalen – hvordan rangerer vi dette?
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102

Til Toppen Go down

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Empty Re: Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer

Poste  Hans Henrik Man Jan 11, 2010 3:05 pm

- Finalen i Norge (med bankett på kvelden) er nok mest reelt når flest mulig skal være med - alternativt Strømstad med hotellovernatting som bare må selges inn tidligere i år om det skal bli mulig.

- Baner – synes de vi har er ok.

- Antall spiller – ja - jo flere jo bedre.

- Turneringsrunder med offisiell og publisert score bør være gyldig og tellende som LM-runder dersom noen ønsker å bruke dette. Må bare meldes ifra på forhånd til LM-general eller annen deltaker.

- Poeng likhet i runder – Laveste spillehcp ved likt poeng er etter min mening fint.

- Like mange plasseringspoeng før finalen – hvordan rangerer vi dette. La begge få like antall poeng ?

Ellers synes jeg vi har en fin balanse mellom turneringens poeng fra alle innledende runder og selve finalen. Det er fremdeles mulig å gjøre et godt resultat i finalen uten å ha spilt godt eller mye innledende. Det synes jeg er fint, samtidig som det bør være et insentiv til å spille de innledende rundene best mulig også.

Ser frem til å heve trofeet igjen etter årets finale etter å på søndag ha fått bekreftet at driveren nå plutselig har begynt å gå langt og rett ;-)
Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Icon_cheers
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Empty Re: Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer

Poste  Espen Mathsen Man Jan 11, 2010 7:59 pm

-finalen bør gå i norge synes jeg. Men i tillegg kan man jo ha en masters tur i løpet av sesongen. Det hender jo at europatouren gjester australia f.eks så da kan vel masters touren også gjestespille i sverige eller skotland for den saks skyld. (men dette bør da holdes utenom den vanlige masters synes jeg)

- Baner hva med å utvide reportoaret, mange fine baner på andre siden av oslo også faktisk, men skjønner at det er hardt å få med Smile hva med borre eller solum? hvis østkant baner er aktuelle er det jo mange potensielle. hakadal, losby, drøbak. for å nevne noen. Skoger kan vi bare kutte ut er vel ingen som frivillig spiller den banen Smile

- flere spillere er selvsagt alltid hyggelig.

- turneringsrunder bør i utgangspunktet ikke telle med mener jeg. er det masters runde så spilles den med andre masters folk. og det avklares tellende ikke tellende de i mellom før start. (med andre ord jeg mener at skulle to eller flere masters spillere havne i samme flight i en turnering er det ikke noe i veien for at de tar det som en masters runde.)

- Poeng likhet lavest hcp vinner

- Like mange plasseringspoeng før finalen. Så blir det som ellers ved lik plassering man tar antall poeng for de to og deler på 2. så får begge samme poeng sum slik sett. (hvis ikke vil jo antall poeng utdelt før finalen avhenge av om noen har lik plassering. hvis 2 har lik poeng og det er 5-3 poeng som skal deles ut får begge 4 poeng før finalen.

Rookie Espen

Espen Mathsen

Antall Innlegg : 5
Registration date : 24.09.2009

Til Toppen Go down

Lierskogen Masters 2010 - forslag til forbedringer Empty Målsetting med LM?

Poste  Parnevik Tir Jan 12, 2010 5:21 pm

Det morsomste med Masters er jo å spille turnering med kjente, jo flere jo bedre. På de innledende rundene så er det jo bare den harde kjerne som spiller sammen uansett - og det gjør vi jo okke som.
Så jeg foreslår at Masters spilles som en endags turnering vår og høst, og at banene og arrangementene kan variere. Da kan vi ho spille vårmasters på Strømstad en lørdag i mai, og en høstmasters feks. på Tyrifjorden i oktober,(dagsturnering) hvor målet er å samle flest mulig disse to dagene.

Uansett vil det viktigste være å få med flere.
Parnevik
Parnevik

Antall Innlegg : 14
Registration date : 12.06.2008

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics