Lier Golf
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

4 posters

Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Tore Tor Jun 12, 2008 10:22 am

Tidenes første Lierskogen Masters er igang.
Initiativtaker Tore ML og medhjelpere Hans Henrik og Espen har satt opp programmet før denne første utgaven av Lierskogen Masters.

Det spilles minimum 4 og maks 6 innledende runder som blir registert - og det hele avsluttes med en finale på Holtsmark i september.
Spillerene vil bli rangert etter innlevert score på de tidligere rundene.
Alle baner spilles 18 hull - Holtsmart 9 hulls må alle spille siden den spilles på slag ( oppdatert 18.06.08 )

Banen som skal spilles er (3/4 hcp) :
Det har blitt glemt en ting - og det er at alle skulle spille med 3/4 hcp på innledende runder - så det ser vi bort ifra.
Vi spiller kun med dette i finalen ( oppdatert 18.07.08 )


  • Asker
  • Kjekstad
  • Kongsberg
  • Skoger
  • Holtsmark
  • Holtsmark 9 hull - denne spilles på slag ( oppdatert 18.06.08 )
  • Ulven - utgår pga dårlige forhold på banen ( oppdatert 18.06.08 )


Deltagere i årets Lierskogen Masters er :


  • Tore ML
  • Espen ML
  • Hans Henrik
  • Bjørn Tore
  • Claus
  • Tore Monclair
  • Stein Ove
  • Jens Petter
  • Sven


Sist endret av Tore den Fre Apr 16, 2010 1:58 pm, endret 5 ganger
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Siste frist for rundene i masters ?

Poste  Parnevik Tor Jun 12, 2008 2:34 pm

Selv hadde jeg lagt opp til en toppet formkurve ved sesongstart i år, men av en eller annen grunn har jeg stadig nok med å få ball og kølle til å snakke høvlig sammen. Jeg regner derfor med å benytte 4 ukers sommerferie til å perfeksjonere meg og at formkurven vil stige voldsomt rundt slutten av august. Planlegger derfor intensive golfrunder i jakten på Masterspoeng til høsten.
(Plan B - blir å satse alt på closest to peg) Shocked
Parnevik
Parnevik

Antall Innlegg : 14
Age : 62
Bosted : Møllhausen - Lierskogen
Registration date : 12.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Hans Henrik Tor Jun 12, 2008 3:48 pm

Ser poenget, Claus! Det var jo noen ivrige sjeler (skal ikke nevne navn her naturligvis) som påstod å ha gått gyldige Mastersrunder lenge før ballplassering var slutt og flere uker før Tore hadde blåst hele eventementet i gang. Likeledes kunne det nok være greit å bli enige om når siste kan gås, men datoen for avvikling av finalerunden på Holtsmark må vel i noen grad styre det ...
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Tore Fre Jun 13, 2008 10:26 am

Forslag til ny premiering.

Styret i LM vil gjerne at det blir rapportert inn hendelser under de innledende runder som kan kvalifiere til en premie.
F.eks.
ekstra bra slag -
ekstra dårlige slag -
ekstra dårlig slag som ga et bra resultat
eller andre hendelser.

Med andre ord regelrett sladder.

Historiene sendes til LM sin mailadresse - husk å skriv hvilken bane dette var og dato - samt personer i flighten
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  scsolber Fre Jun 13, 2008 11:47 pm

Hei

Jeg er veldig nysgjerrig - er 9 hull tellende eller er reglene at det må være 18 hull?

Og hvorfor er det ikke et Lierskogen Lady Masters??

B Smile

Tore skrev:Tidenes første Lierskogen Masters er igang.
Initiativtaker Tore ML og medhjelpere Hans Henrik og Espen har satt opp programmet før denne første utgaven av Lierskogen Masters.

Det spilles minimum 4 og maks 6 innledende runder som blir registert - og det hele avsluttes med en finale på Holtsmark i september.
Spillerene vil bli rangert etter innlevert score på de tidligere rundene.

Banen som skal spilles er (3/4 hcp) :


  • Asker
  • Kjekstad
  • Kongsberg
  • Skoger
  • Holtsmark
  • Ulven - denne banen vil bli spilt på slag.


Deltagere i årets Lierskogen Masters er :


  • Tore ML
  • Espen ML
  • Hans Henrik
  • Bjørn Tore
  • Claus
  • Tore Monclair
  • Stein Ove
  • Jens Petter
  • Sven

scsolber

Antall Innlegg : 10
Bosted : Nær Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Hans Henrik Lør Jun 14, 2008 12:59 am

Det var igrunnen to veldig gode spørsmål som sikkert general Tore har noen svar på ... ? Question

Skal jeg prøve meg på en forklaring, så har vel invitasjonen til Masters gått ut litt "smalt" i vennekretsen og ingen damer har meldt seg blant de som kjenner til dette gjennom invitasjonen. De skulle vel egentlig ellers kunne deltatt på lik linje med herrene. Juniorer har vi egentlig også åpnet for, men det har ikke blitt noen deltakelse der heller av en eller annen grunn. Nå er det første året dette her, så neste år kan jo definitivt bli en helt annen historie. Kanskje det kan utgå en invitasjon til alle medlemmer i Ulven også neste år...
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Tore Man Jun 16, 2008 11:19 am

Når det gjelder spørsmål om 9 eller 18 hull så er det kun runder på 18 hull som teller.
Det står i invitasjonen som ble sendt ut at det er 18 hull på alle baner.

Som Hans Henrik sa så har invitiasjonen i år blitt sendt ut til et begrenset utvalg av spiller og iblandt disse så har ikke interessen ifra den kvinnelige delen vært så står at det har blitt noen egen damen klasse.
Som sagt så er dette første året at Lierskogen Masters spilles - og det er helt klart at det er muligheter for å endre dette i neste års utgave.
Alle gode innspill taes imot med takk.
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Hans Henrik Tor Jun 26, 2008 10:08 am

Et spørsmål til generalen ; Vil det nå åpnes for å gå tellende runder i Masters på banene som i noen grad fremdeles har ballplassering? Undertegnede og Espen gikk Kjekstad på tirsdag og kan rapportere om helt glimrende forhold, men det var fremdeles ballplassering på banen! Det var en litt gresstynn green på hull 3 og på hull 6 var et større område på fairway dårlig, men utover disse to områdene, var resten av banen som sagt helt fantastisk. Tett og fin fairway med frodig grønt gress og greener som var jevne og gode. Kanskje litt langsomme og myke, men antakelig de beste jeg har spilt på her i landet i år. Det jeg lurer på, er jo om vi skal vente lengre med å registrere slike runder som tellende eller om vi fra nå kan si "GO" uansett? Det er jo minimalt med fordel å hente slik det ser ut nå, tror jeg.
Hans Henrik
Hans Henrik
Admin

Antall Innlegg : 119
Age : 56
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

http://www.liergolf.com

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Tore Fre Jun 27, 2008 10:57 am

Siden banene rundt om i området ikke er av beste kvalitet så har jeg ingen imot at man registrer runder hvor det er ballplassering.
Som du sier så er det ikke så mye å hente på det - og det er jo også for å hjelpe banen til å bli bedre raskere at man har ballpassering.

Så jeg sier GO for å registre slike runder.
Tore
Tore
Admin

Antall Innlegg : 102
Age : 51
Bosted : Lierskogen
Registration date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

Informasjon om Lierskogen Masters - 2008 Empty Re: Informasjon om Lierskogen Masters - 2008

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet